Al-Faizin
Apa pula ya terjadi selepas itu? tentunya giliran peserta mencuba nasib dalam menyembelih ayam. ada yang memang tak sabar-sabar, ada yang langsung tidak mahu mendekati pentas sembelihan dan ada pula yang mulanya berasa bimbang namun selepas itu, meminta untuk kali ke-2.
  • Akhirnya dalam pukul 12.00tgh kesemua ayam telah berjaya disembelih (50 ekor kesemuanya). Cek punya cek, rupanya ada 4 ekor ayam yang gagal disembelih, yakni menjadi bangkai huhu.
  • Selepas itu ustaz Hafizul dan Ustaz Yasin mengajar pula tentang cara-cara mencabut bulu ayam beserta kulitnya sekali tanpa merendam ke dalam air panas. kepada sesiapa yang hendak mengurangkan kolestrol dalam badan, memang panduan ini berbaloi walaupun memenatkan.
  • Dipendekkan cerita, bermula pada pukul 5.45ptg, bermulalah episod di mana kami menunjukkan bakat dalam membakar ayam, buat BBQ. Memang puas melihat kerenah beserta gelagat ahli balai( kadang-kadang nampak seperti budak sahaja). Tetapi apa yang melegakan adalah ayam berjaya dibakar setengah jam sebelum waktunya iaitu pukul 8.00 malam dan di situlah masa yang ditunggu-tunggu tiba iaitu makan malam. semua penghuni kolej terlibat.
Akhirnya, tamatlah sudah Kursus Sembelihan beserta amali 2009. segala yang bermula pasti ada akhirnya. Dipanjatkan kesyukuran kepada Allah kerana memberi kami peluang untuk menganjurkan program seumpama ini. walaupun ketika artikel ini ditulis, post-mortem masih tak dijalankan lagi, tetapi apa yang paling penting bagi penulis adalah ilmu dan pengalaman yang tidak ternilai harganya..

Labels: | edit post
1 Response
  1. marinata Says:

    yeye..nmpaknye sy dlm golongan 'ada yang langsung tidak mahu mendekati pentas sembelihan' kuikuikui =P


Post a Comment